Jul 12, 2018

#Kasar Gusar

Sepertinya longgokan rasa yang aku pendamkan,
Sudah terlepaskan.
Sepertinya juga malam ini air mata sarat
Tiada mahunya dia berhenti.

Dia semakin jauh dan jauh
yang kebiasaanya aku panjangkan doa terusan.
yang selama ini aku tempelkan rasa syukur dan sayang
mana pernah terfikirnya untuk aku ragukan.

Hari ini aku sebegitu kasar
Tidak terlapik lagi segala isi hati yang aku peronyokkan mampat
Sedang di usia ini, cuma kata-kata penyejuk hati yang sepatutnya dia pimpin..

Dia semakin jauh dan jauh
Karakter juga ketepatan yang menjadi rutin untuk aku kagumi
Sudah semakin jauh dan jauh.

Maafkan aku hingga sebegini  kasar
Hingga terperah-perah rasa jantungmu
Kalau sudah ini saja peruntukan cara aku lafazkan gusar
Maafkan aku.
Ampunkan aku.

Aku perlu kamu yang dulu.
Balik lah, kita bersama.
Penantian aku berkendongkan doa.

Related Articles