Dec 28, 2019

#Kembalikan nyenyak malamku

Jahatnya mimpi
Di bawa suatu yang sepatutnya indah seperti sebuah bala
Takutnya.
Kenapa mimpi itu yang terjadi

Malam-malam sebelum ini mimpi yang aku sedia maklum ia sakit
Terlihat sosok itu, di suatu penjuru, melihat aku menyindirkan sinis
Hening tiap kali subuh, bulan bintang berlabuh
yang silih ganti pujuk aku sang rapuh.

Pernah satu mimpi, mereka saling menyorok
Pura-pura supaya tidak aku ketahui
Buat aku kuiri
Tertampar makan hati.

Yang terjagakan aku pagi ini,
Paling kuat merenggut hati
Mengapa aku di dalam sepersalinan itu
Tersenyum bercanda depan yang aku tahu itu kerabatmu.
Mengapa kamu di depan situ, pandang aku.
Aku tak mahu.
Sepersalinan berona sama
Aku keliru

Pergi pergi!
Aku tak mahu.
Jangan ganggu tidur malam aku
Jangan dibilang nanti kamu bakal datang
Seperti dalam mimpi bayang
Aku tak mahu.

Related Articles