Jul 16, 2016

#psycho

Menyedari diri separa psycho, buat aku makin takut pada diri sendiri.
Kalau hari hari aku menceritakan tahap keraguan yang aku nampak, sampaikan orang keliling juga membicarakan hal yang sama. Aku dah mula terasa gila. Rasa nak duduk tak berganjak. Hanya perhati.

"Macam psycho"

Statement yang mencerminkan diri aku balik. Dalam tak sedar, iya aku sendiri mengiyakan tiap darinya.
Tapi masakan nak aku berterusan gini. Parah kalau setiap masa aku perhati, bendanya sama. Tak nampak langsung seperti kebetulan. Hebat pulak kaedah kebetulan itu, kalau memang benar-benar kebetulan???

Selama harini pun, aku perhati. Tapi entah kali ni, lepas beberapa hari ini, tambah selepas semua ini, ketara semakin jelas.
Belum dikenalpasti sudah lama begini, aku dikhianati
Atau
Lagi sekali, aku bakal makan hati.

//Izyani Khairi

Related Articles