Dec 9, 2015

#Terlupa

Hampir tiap malam, sebelum lewat malam Dia izin aku terjahit bersama mimpi, Dia tanya aku melalui pengeposan hati--
"Jadi apa yang dah aku buat sepanjang hari ini? Ada atau tidak tautan aku perincikan supaya Dia yang utama hari ini?"

Jawapan aku untuk utusan itu--
"Ah, aku malu..."

Tapi.. Selagi aku beringat dan mengingati ini, tandanya aku masih punya iman bukan? Allah.. Harapnya benar tebakan aku ini 😞

Pernah suatu ketika.. Aku berharap pada manusia lebih daripada yang sepatutnya aku sandar pengharapan. Aku sebutkan namanya lebih kepada struktur permintaan malah bukannya lebih rayuan itu supaya dosa aku berlaku pengurangan.

Ampun aku, Ya Rab.
Seketika, hampir aku lupa Kau sepatutnya yang dihadapan..
Hampir aku lupa, kebahagiaan itu hanya pinjaman..
Hampir aku lupa dunia ini hanya persinggahan..

//Izyani_khairi

Related Articles