Sep 12, 2014

#Nak pelangi katanya

Kau nak pelangi mende sebab yang kau jumpa ni dah macam neraka wil.

Kotak hati ni dulu pernah rabak.
besar nak mampos dia punya koyak.
kalo ko tengok,
peh lagi power dari teran berak.
senak.

ampunlah kalau aku tak pandai nak menjaga hati
sebab lagi baik jaga hati sendiri
dulu dah jadi,
bendanya makan diri.

aku lemaslah nak fikir dunia sayang bodoh ni
aku. takut. kecundang lagi.
aduh bodoh, kesiannya ko.
ko mangsanya. tapi apa aku boleh buat?
makin hari makin gawat.

dah macam sinar gamma nak tembus dinding konkrit payahnya.
aku sendiri tak pasti jadah apa aku set jadi mentaliti.
kesian ko adam,
aku cuba.
tapi aku dah tak reti.

esok mak kalau orang datang minang tiba masa,
kawin kan je lah kakngah.
kakngah dah mengah.

//Izyani_khairi

Related Articles