Feb 19, 2016

#Biar dilahirkan secara asli dan normal

Maka, tak akan aku biar keistimewaan itu ditonjol beria.
Apa perlunya dipertonton, jika kesudahannya tak diperkemaskan nanti?
Bukan menjadi keperluan dipamerkan. Kini, baik lebih kita berhati hati.

Dulu dulu pernah aku agungkan, klimaksnya tak bertemu yang indah.
Lebih pasif kali ini. Sebab jika tak diperlanyakkan mungkin akhirnya akan menjadi lebih semulajadi. Biar kesudahannya, angin keajaiban yang mengiringi.

Memilih kini untuk mengikut angin itu, jika tepat dibawa kita maka akan tersenyum lah kepuasan. Tapi kalau berlaku sebaliknya, aku bakal redha akur . Kerna bisa aku senyapkan seperti aku senyapkan dikala ini.

Yang dijaga martabatnya itu lebih mahal. Tiada celupan paksaan dan kepuraan. Esok kalau positif bancuhan kali ini, akan ada keutamaan yang kau terima. Usah khuatir. Jika benar menjadi, barulah asli dan bermakna utk dipertonton dan didengari. 

//Izyani Khairi

Related Articles